Sayfalar

8 Haziran 2015 Pazartesi

değişim başladı mı gerçekten?

ilkokulda yaşlarında falandım..artık o zamanki adı refah partisi miydi neydi işte malum zihniyet güzel bir oy oranı yakalamıştı seçimlerde..anneme ne zaman çarşaf giyeceğimizi sormuştum..o işler o kadar kolay değil demişti..takribi bir 20-25 senedir aynı korkuyla yaşıyoruz aslında biz bu ülkenin kadınları olarak, yediden yetmişe..haklarımızın hiç olacağı korkusu..bunu başka bir ülkenin kadınlarına anlatabilir miyiz bilmiyorum..

dün bir seçim oldu oğlum..sen doğduğundan beri üçüncü kez oy kullanmaya gittik..20 ayda üç seçim..ileri demokrasi bu mu, hani hep anlattıkları?

bu sefer sonuçlara çok da küfretmedim..dikta yıkıldı diyorlar ama ben daha da güçlenerek gelmesinden korkmuyor diilim..diktanın yıkılması için meclise girmesi olmazsa olmaz olarak diretilen parti de içime sinmiyor..

neyse siyasi analizler yapmayacağım..zaten herkes yapıyor bu aralar..sen daha bilmiyorsun arincim ama bu ülkede herkes siyaset bilimci, herkes ekonomist, herkes komplo teorisyeni! ben eksik kalayım boşver!

dün sadece düşündüm ki sorun lider değil bu ülkede sorun halk..biz kendi küçük dünyamızda yaşarken, şehrin nispeten medeni semtlerinde otururken, gezerken ve sosyal hesaplarımızda kendi istediklerimizi takip ederken herkesi biz gibi sanıyoruz..ama öyle değil oğlum..inan bana öyle değil..seni doğduğundan beri en güzel yerlere götürüyoruz, gittiğimiz doktorun bile medeni bir hastanede olmasına dikkat ediyoruz..sen daha halkı görmedin aslında, dilencileri görmedin, menfaat uğruna eğilip bükülenlerle tanışmadın, onlardan olmadığın için kimse seni ötekileştirmedi..daha bilmiyorsun oğlum hiçbir şey..ve seni kendi mutlu medeni dünyamızda tuttuğumuz sürece sen yeni türkiyeyi de pek fazla bilmeden büyüyeceksin! iyilik mi yapıyoruz kötülük mü inan ben de bilmiyorum! ama seni her türlü kötülükten, en çok da insanlardan gelecek kötülüklerden korumak istiyorum!

neyse konu dağılıyor bebeğim..dikta sona erdi gibi görünüyor..yani bir yanımız sevinç..ama yine de ölümü gördük sıtmaya razı olduk demekten kendimi alamıyorum..

peki umut var mı?

sen varken umut olmaz mı oğlum! bizim umudumuz siyasetçiler değil yavrum, bizim umudumuz sizsiniz! her annenin umudu çocuğudur!

seni çok seviyorum güzel oğlum benim, umudum, dünyam, geleceğim..

5 yorum:

Gülşah önen dedi ki...

çocuklarımızın geleceği için hayırlısı olsun diyorum neler olacak göreceğiz bakalım.

pelin dedi ki...

inşallah güzel şeyler olur gülşahcım inşallah..

ayse dedi ki...

Zamaninda ailesi refah partisine oy vermis biri olarak soyliyim: kimse sizi carsaf giymeye zorlamaz. Bize de chp gelirse basinizi zorla actiracak kuran ogrenmeyi yasaklayacak deniyordu.

ayse dedi ki...

Nasil 25 yildir carsaf giyme korkusuyla yasiyorsunuz anlamadim.14 yillik ogretmenim.universite 3. Sinifta basimi acmak zorunda kaldim.daha yeni basortumle calisabiliyorum

pelin dedi ki...

çünkü o zaman çocuktum ve o zihniyetin beni sadece giyim tarzımla kısıtlayabileceğimi düşünüyordum..büyüdükçe fark ettim ki hayat tarzımı kısıtlayabilir ve elimden var olan haklarımı da alabilirler. 25 senedir çarşaf giyme korkusuyla yaşamak değil, 25 senedir (belki de daha uzun yıllardır) herhangi bir toplumsal, insani hakkım elimden alınır mı korkusuyla yaşamak bu. ve maalesef özellikle son geçen imam nikahı ile ilgili yasa korkumu haklı çıkarıyor. bizi kimse çarşaf giymeye zorlayamaz belki haklısınız ama sizi de kimse Kur'an öğrenmekten alıkoyamaz. hatta bence keşke herkes öğrense.