Sayfalar

5 Haziran 2013 Çarşamba

marjinalim, çapulcuyum, direnişçiyim, halkım ama zorla tutulan yüzde elli değilim!

he ya marjinalim ben..30 yaşımdayım..evliyim..hamileyim..akşamları kocamla çay falan demleyip tv izliyorum..işte böle her gün ayrı bi marjinalliğin dibine vuruyoruz!

bu aralar türkiye nası anlatsam kara murat gibi bişi oldu..hani filmin sonunda bizans imparatorunu öldürürken kara murat derdi ya "bu anam için bu babam için bu bilmemnem için!" türkiye de öyle günlerdir..

direniyoruz ve direnirken bağırıyoruz!

"bu reyhanlı için!"
"bu kısıtlanan özgürlüklerimiz için!"
"bu bizi birbirimize kırdırdığın için!"
"bu 4+4+4 için!"
"bu kürtaj için!"
"bu sizin gibiler başımızda olduğu için!"

tepelerine tepelerine yumruklarımızı indiriyoruz!

ananı da al git demişti ya muhterem, aldık anamızı da gittik meydanlara!

ilk defa bu kadar umutluyum! görmüş geçirmiş bi milletin evlatları olduğumuzu cümle aleme gösterdik!

biz şu son günlerde kardeş olmayı öğrendik..hadi bırak o zor tuttuğun yüzde elliyi onlara da öğretiriz biz..güçlüyüz biz..çok çok güçlüyüz..gücümüzle seni kaçırtacak kadar güçlüyüz!

çapulcuyum ben! dahası da dünyaya başka bi çapulcu getiriyorum! ben halkımı izleyip gururlandıkça bana içerden tekmelerle eşlik eden sıfır kilometre bi çapulcu! senin biber gazı sıktırdığın yerlere elele gidip çiçekler ekeceğimiz bi çapulcu geliyor! sen hala emin misin benden 3 tane istediğine?

gazına, suyuna, eline sağlık! ben artık korkmuyorum çoğalmaktan! ben artık daha da çok seviyorum ülkemi, insanımı, sokaklarımı, parklarımı......

ben aslında bugün çocuğumun karnımdaki 20. haftasını yazacaktım..ama çocuğumun bunları bilmesi çok çok daha önemli..bence bu direniş başladığından beri güçlenen tekmeleriyle herkese teşekkür ediyor!

siz seversiniz şiirleri..şiirler okurken ağlamayı..o zaman bu şiir de sizin olsun!

bu bir türkü:-
toprak çanaklarda
güneşi içenlerin türküsü!
bu bir örgü:-
alev bir saç örgüsü!
kıvranıyor;
kanlı; kızıl bir meş'ale gibi yanıyor
esmer alınlarında
bakır ayakları çıplak kahramanların!
ben de gördüm o kahramanları,
ben de sardım o örgüyü,
ben de onlarla
güneşe giden
köprüden
geçtim!
ben de içtim toprak çanaklarda güneşi.
ben de söyledim o türküyü!

yüreğimiz topraktan aldı hızını;
altın yeleli aslanların ağzını
yırtarak
gerindik!
sıçradık;
şimşekli rüzgâra bindik!.
kayalardan
kayalarla kopan kartallar
çırpıyor ışıkta yaldızlanan kanatlarını.
alev bilekli süvariler kamçılıyor
şaha kalkan atlarını!

akın var
güneşe akın!
güneşi zaptedeceğiz
güneşin zaptı yakın!

düşmesin bizimle yola:
evinde ağlayanların
göz yaşlarını
boynunda ağır bir
zincir
gibi taşıyanlar!
bıraksın peşimizi
kendi yüreğinin kabuğunda yaşayanlar!

işte:
şu güneşten
düşen
ateşte
milyonlarla kırmızı yürek yanıyor!

sen de çıkar
göğsünün kafesinden yüreğini;
şu güneşten
düşen
ateşe fırlat;
yüreğini yüreklerimizin yanına at!

akın var
güneşe akın!
güneşi zaaptedeceğiz
güneşin zaptı yakın!

biz topraktan, ateşten, sudan, demirden doğduk!
güneşi emziriyor çocuklarımıza karımız,
toprak kokuyor bakır sakallarımız!
neş'emiz sıcak!
kan kadar sıcak,
delikanlıların rüyalarında yanan
o «an»
kadar sıcak!
merdivenlerimizin çengelini yıldızlara asarak,
ölülerimizin başlarına basarak
yükseliyoruz
güneşe doğru!

ölenler
döğüşerek öldüler;
güneşe gömüldüler.
vaktimiz yok onların
matemini tutmaya!

akın var
güneşe akın!
güneşi zaaaptedeceğiz
güneşin zaptı yakın!

üzümleri kan damlalı kırmızı bağlar tütüyor!
kalın tuğla bacalar
kıvranarak
ötüyor!
haykırdı en önde giden,
emreden!
bu ses!
bu sesin kuvveti,
bu kuvvet
yaralı aç kurtların gözlerine perde
vuran,
onları oldukları yerde
durduran
kuvvet!
emret ki ölelim
emret!
güneşi içiyoruz sesinde!
coşuyoruz,
coşuyor!..
yangınlı ufukların dumanlı perdesinde
mızrakları göğü yırtan atlılar koşuyor!

akın var
güneşe akın!
güneşi zaaaaptedeceğiz
güneşin zaptı yakın!

toprak bakır
gök bakır.
haykır güneşi içenlerin türküsünü,
hay-kır
haykıralım!

Nazım Hikmet

2 yorum:

nugili hayat dedi ki...

Naber çapulcu, küçük çapulcu nasıl?:)) Ben de çok umutluyum. Yaşasın çapulculuk:D

pelin dedi ki...

küçük çapulcu fıkır fıkır! durmadan çapuling yapıyo :)
zaten bu sefer oldu oldu yoksa daha beterleri gelir başımıza.....