Sayfalar

30 Mayıs 2013 Perşembe

ah......

ben çocukken ailemle düzenli olarak çınaraltı isimli bi restauranta yemeğe giderdik..bahçesi koskocaman bi çınarın altındaydı..

dolmabahçe sarayının önündeki caddeye bayılırdım..asırlık çınarların arasından geçilirdi o caddede..

bi gün baban beni gezi parkının içindeki bi çay bahçesine götürmüştü..daha önce gittiğimi hiç hatırlamıyorum..önümde acayip bi boğaz manzarası, tepemde kocaman asırlık ağaçlar..yanımda aşkım..sıcak bi yaz gününde ağaçların verdiği serinlik....

biz baban ile çıkarken taksim'de çok buluşurduk..evlerimize dönerken o asırlık ağaçların bulunduğu parkın önünden otobüslere binerdik..

ilk evlendiğimiz zamanlar şişli'de otururken taksim'e inerken o parkın yanından ya da içinden geçerdik..

hatırlayamıyorum acaba doya doya içime çektim mi ben o ağaçların kokusunu? bence o ağaçlar ve o park hep orada kalacaktı..

kalmadı düdük..sen doğunca o ağaçlar olmayacak..biz senin elinden tutup seni taksim'e götürdüğümüzde sen orada koskocaman bi avm göreceksin..belki de o avm'nin içindeki oyuncakçıdan oyuncak almamız için bize türlü numaralar çekeceksin..gezi parkı senin için masal gibi bişi olacak..çok büyük olasılıkla bi zamanlar öle bi park olduğundan haberin bile olmayacak!

sen babanın beni götürdüğü gibi kız arkadaşını boğazı da görebileceği ağaçların altına götüremeyeceksin..çok büyük olasılıkla o avm'nin içindeki sinemaya gideceksiniz..

sen ileride o parktaki ağaçlar sökülmesin diye nöbet tutanlar olduğunu duyunca inanamayacaksın..umarım sen büyüdüğünde, aklın burada yazanlara erdiğinde kimse ağaç sökmüyor olur ve sen "hadi lan ağaç sökülür mü hiç olur mu öyle şey?!" diye şaşıracağın için inanamazsın..

en kısa zamanda ailemle yemek yediğimiz çınaraltı'na da gideceğim..merak ediyorum o çınar hala var mı? ben de ailemle orada yemek yiyebilecek miyim?

düdük, bizde doğum hediyesi diye abuk subuk kocanın karısına altın aldığı bi adet var..ben seni ilk öğrendiğimde babana ben doğum hediyesi olarak düdükün adına fidan istiyorum..doğduğunda fidanlar ektirelim demiştim..inşallah kendi adına dikilen fidanları gösterebilirim sana........

iyi bi insan ol oğlum..tek isteğim bu..

2 yorum:

Unknown dedi ki...

büyük ve ünlü olmasıyla övünen tüm kentlerin göbeğinde yemyeşil alabildiğine uçsuz bucaksız parklar vardır.Bizde ise camiler,külliyeler ve avmler !!!yazık ama elden gelen bişey yok orası aşikar çünkü egemenlik kayıtsız şartsız milletin değil artık :(

pelin dedi ki...

haberleri dinledikçe/okudukça ağlıyorum.....yazık..çok yazık..