Sayfalar

22 Şubat 2013 Cuma

kompüter!

"seneee 1950....." diye lafa başlayan ihtiyarlara hastayım bilogcan..ne çok şey öğrenilir onlardan..annemin ananesi son 1 yılını bizimle geçirdi..kendisine mayka derdik..mayka, kardeşim ve ben bi odada kalırdık..tam uyumadan önce masal anlatırcasına "hey gidi günler hey" diye bi başlardı anlatmaya.....biz iki çocuk tarihin canlı tanığı olduk sayesinde..kitaplarda yazanların yaşanmış olduğunu ufacıkken idrak ettik..cidden bak mayka öldüğünde 103 yaşındaydı, daha bile fazla olabilir!

şimdi ben de sana bi hikaye anlatcam..

seneeee....kaç hatırlamıyorum..anneme sormam lazım ama seksenlerin sonu herhal..annem kardeşim ve ben bi yerden evimize dönüyoruz..hava kararmış ama geç bi saat diil, kış vakti işte..kardeşle benim tek düşüncemiz bilgisayar..babam artık söz mü vermişti yoksa bi bilgisayar şirketinde çalıştığı için bu bizim beklentimiz miydi bilmem ama bilgisayar istiyoduk..minibüsteydik..annem dedi ki uslu olun şimdi dua edin belki bu akşam getirir babanız dedi..akşam eve bi vardık, bilgisayar!

lan hikayeyi bi yere bağlicam ama nereye unuttum yeminle!

neyse..o zamanların en meşhur oyunları da tabii ki yüklü..pacman, prince of persia, zeliard..o diil de şu zeliard'ı benden başka bilen hatırlayan yok sanırım ya?! bi de böle paratonerli bi oyun vardı, paraşütle adamlar atlıyodu o da iyiydi..aa bi de mario! on numero beş yıldız bi oyundu..

neyse..diyeceğim o ki kardeşim bacak kadar boyum varken benim de bilgisayarım vardı..daha 7 yaşında falandım en fazla..ama biz hiç bilgisayar manyağı olmadık bu yeni nesil gibi..dışarı çıkıp koşmak daha cazipti..komşuların çocukları gelirdi oynarlardı saatlerce, bi kere bile ben oynicam kavgası yaşadığımızı hatırlamıyorum..biz mi saftık şimdi ki çocuklar mı herşeyin ortasına doğuyor anlamıyorum..çok mu zor çocuğu teknolojiden tamamen olmasa bile biraz uzak tutmak?

nerdeeen nereye geldim bilogcan..halbuki ben sadece mario oynamayı özlediğimi fark etmiştim..

bu arada bilogcan biliyo musun? annem sonradan söledi..bilgisayarın geleceğini o da bilmiyormuş..biz hem uslu çocuklardık hem de dualarımız kabul oluyodu!

Hiç yorum yok: