Sayfalar

6 Kasım 2012 Salı

eşit miyiz? değil miyiz?

www.blogcuanne.com adresinde bir yazı okudum. erkekler ve ev işleri hakkında..sanırım adı "hanimiş benim kocamın çorapları" gibi bişidi. kafam karışık benim bu konuda, yazarak çözerim belki..

kadın ve erkek eşit midir? bilmem ki..kendi ilişkimden yola çıkarsam..ikimiz de çalışıyoruz hatta ben ondan iki saat sonra falan eve geliyorum..ikimizin de hayatla ilgili beklentileri var..ikimizin de birbirimizle ilgili beklentileri var..bi de bunlar için çabalıyoruz..

eşitlik mevzuusu ne zaman açılsa hemen iş hayatları ortaya sürülüyor..tek kıstas bu mu? eskiden annelerimiz evde otururdu babalarımız çalışırdı..bu durumda kimsenin aklına gelmezdi "ben de eşitim ben de çalışıyorum ben de yorgunum uleyyn" diye isyan etmek..görevler belliydi..ütü - yemek - temizlik - çocuk bakımı anneye, para getirmek babaya aittir. nokta!

e minicikken bile evcilik oyunlarımız bunu gerektirmiyor muydu? öleyse neden bu isyeeeaaaan yahu?! kodlanmışız bi kere öle değil mi?!

biz kadın milleti çalıştıkça erkekleştiğimizi sandık..biz erkekleştikçe erkeklerimiz de biraz kadınlaşır dedik, eve yardım ederler dedik..nah ederler!

bi kere biz erkekleşmedik..biz topluma karıştık, bireyleştik..toplumda kendimize yeni bi rol yarattık ama eski rolümüzü de unutturmadık..

evet çalışıyoruz, işten yorgun argın geliyoruz ve karşımızda bizden yemek, yemek sonrası tatlı ve çay ve hepsinden sonra da cilve bekleyen bi insan evladı var..çünkü bu insan evladı böyle görmüş, böyle biliyor..çünkü bu insan evladı "büyüdüm evlendim ben breh breh" sanıyor ama aslında büyümüyor, yeni bir anne yaratmaya kalkıyor aşık olduğu kadından..kendi sorumluluğunu asla yüzde yüz üzerine almıyor, bi kısmını hep eşine veriyor tıpkı geçmişte annesine verdiği gibi!

ve evdeki kadın..kabul et ya da etme sen de böle gördün..o yüzdendir ki evdeki adam kalkıp iş yaptığında hemen peşine takılıyosun napıyo diye bakıyosun! o yüzden için şöle bi cız ediyor! yoksa o yapılan iş nası bu kadar kıymetli olur ki? sen daha adamın iş yapmasını kabullenememişsin ki..sağda solda "ah benim kocam perdeleri, çamaşırları asar, bulaşıkları makineye yerleştirir bla bla blaa" diye hava atıyorsan bu durumu kabullenememişsindir arkadaş!

peki eşit miyiz? değiliz..kadınların hayatı çok çok daha dolu!

not: eğer bi gün kocacıkım okursa bu yazıyı: "sen bana heeeep yardımcı oldun koccaaa! alınma burda yazanlar :)"

Hiç yorum yok: